Menu

Ivan Jovčić: Trbušno disanje - karika koja nedostaje?

  • Autor kosarka24.rs

U svetu sporta i fitnesa priča se uglavnom svodi na mali broj stvari. To su najčešće trening, ishrana, suplementacija.

Koliko ste puta čuli nekog da priča o tehnikama i metodama pravilnog disanja? Ako i čujete da neko priča o disanju to su uglavnom nepotpune, netačne i zastarele informacije.
Pravilno disanje je karika u lancu koja nedostaje, međutim disanje je izvor života i preduslov za zdravlje i vitalnost.

Život započinje udahom, a gasi se prestankom disanja.

Prvi udah bebe po rođenju je savršen: kroz nos, duboko u pluća, koristeći disajni mišić (dijafragmu). Takav način disanja se zove trbušni, ili dijafragmalni.
Dijafragma ima zadatak da povuče vazduh u donje partije pluća i na taj način ih opskrbljuje kiseonikom celom njihovom površinom.

Suprotno od trbušnog disanja je ono koje većina nas, nesvesno, danas upražnjava. To je disanje grudima i "emergency" mišićima (mišićima za slučaj opasnosti)

Ovakav način disanja je nešto što nam je evolucijom ostalo u nasleđe i služi kao priprema i odbrambeni mehanizam za razne opasnosti koje su vrebale i ugrožavale život čoveka.
Takođe, disanjem na ovaj način (grudima) dospevamo u stanje "bori se ili beži" (eng. fight or flight) koje se karakteriše pojačanim lučenjem hormona stresa, adrenalina i kortizola.

Posledice konstantnog funkcionisanja u ovakvom režimu su sledeće: adrenalni zamor, oslabljen metabolizam, refluks želudačne kiseline, visok krvni pritisak, hroničan umor, anksioznost, upalni procesi u organizmu, povećanje telesne težine, loša postura, itd.

Uzrok grudnog disanja je najčešće konstantan stres kome smo izloženi kao i jurnjava za pogrešnim "fitnes" idealima.

Stres se manifestuje kao posledica zahtevnog posla, svakodnevne jurnjave za novcem i statusom, brigama, često usled mnogobrojnih distrakcija kojima smo izloženi.

Pogrešni fitnes ideali nas nagone da "uvlačimo" stomak radi trbušnjaka, da dišemo kao parna lokomotiva kad treniramo i uče nas da je trening koji izaziva takvo disanje jedini ispravan. To je tačno koliko i podatak da su jedan plus jedan jednako tri.

Tehnika trbušnog disanja je jednostavna, udiše se kroz nos, u stomak, šireći ga sa svih strana, napred, nazad i bočno. Postoje vežbe i različite pozicije u kojima se ovakav način disanja može vežbati i to ću prikazati u narednom postu. Pri udahu kroz nos, usta su zatvorena, a jezik je prirodno i opušteno oslonjen na gornje nepce. Ne udiše se na usta.

Kad shvatimo principe dijafragmalnog disanja možemo ga svesno primenjivati u prodavnici, autobusu, na radnom mestu, na treningu, dok ponovo ne postane automatski, prirodan način disanja.

Rezultat je povećan nivo energije i raspoloženja, manje stresa, kvalitetniji san, staloženiji i mirniji um. Probajte da se u narednom periodu fokusirate na svoje disanje i da vidite na koji način dišete. Ako dišete grudima i ramenima, upražnjavanje trbušnog disanja će čuda učiniti za vas. Javite utiske.

Dijafragmalno disanje vam zaista može transformisati zivot.

 

 

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.