Menu

Petar Marković: Osvrt na 22. kolo i završnicu ligaškog dela takmičenja

Završeno je takmičenje u ligaškom delu. Nakon završetka takmičenja dobili smo i odgovore na pitanja: Ko igra plej-of za prvaka države, ko ispada iz lige i ko igra završnicu Kupa Milana Cige Vasojevića (igra se u Zrenjaninu od 4.03 - 8.03).

U doigravanju za prvaka države igraće Radivoj Korać – Šumadija i Partizan – Vojvodina, to su polufinalni parovi,  prvoimeni klubovi imaće prednost domaćeg terena, igra se na dve pobede.
Iz lige ispadaju Bor, Šabac i Srbobran, tri najslabija tima na osnovu rezultata.
U završnici Kupa učestvuju sedam prvoplasiranih timova (R. Korać, Partizan, Vojvodina, Šumadija, Vrbas, Vršac, C. Zvezda (i po plasmanu i kao osvajač Kupa Srbije drugog stepena), Radnički.

Prvenstvo se završilo na potpuno korektan i regularan način, svi klubovi su uložili dosta truda i napora da ostvare svoje takmičarske ciljeve, na rukovodstvu klubova je da procene koliko su u tome uspeli. Iz mog ugla ja ću dati svoje mišljenje.

Žkk Radivoj Korać - Za klasu najbolji tim u ovom prvenstvu, to je pokazao i rezultatski, ostvarili su 22 pobede i to bez nekog velikog napora igrajući sa velikim brojem igračica u rotaciji. To se da primetiti kroz pogled na 12 najbolje rangiranih igračica (po indeksnim poenima), gde nema nijedne igračice najboljeg tima lige.

Žkk Partizan - Osvojio je drugo mesto, po meni prijatno iznenađenje. Posle turbulentnog leta i velikih finansijskih teškoća (koje nisu sanirane) ipak su uspeli da se igrački okupe i budu tik uz prvoplasirani tim. Velika prednost je i to što je Partizan igrao MŽRKL ligu , na osnovu koje je određeni broj igračica i došao da igra.

Žkk Vojvodina - Prošle godine strepela za prvoligaški život, ove godine su zauzeli treću poziciju. Veliki pomak, u međuvremenu su se i pojačali, tako da će biti konkurentni u Kupu i borbi za prvaka.

Žkk Šumadija – U prošla dva prvenstva su zauzele dva peta mesta, evo ih ove godine za stepenicu više. Napravili su tim za trenutni rezultat i zasluženo su tu gde jesu, iako imam utisak da su mogli i više.

Žkk Vrbas – U prvom delu je to bio drugi tim po rezultatima, kako su imali određene igračice pod otvorenim ugovorom, tim su napustile Bučevac i Dušanić, povredila se Rajić i tim je ostao bez tri jako važne igračice. Međutim trener Dejan Mudreša se hrabro upustio sa mlađanim timom u nastavak prvenstva i ostvario je zavidan uspeh.

Žkk Vršac – Za mene razočarenje iz više razloga. Lično, ne volim kada vidim da jedan tim nema 12 igračica u sastavu (posebno kada igra kao domaćin), igra im je zavisila pretežno od najiskusnije i najbolje igračice Marina Mandić, nemaju mladih igračica, posle odlaska trenera Bogdana Bulja ostali su bez trenera sa licencom. Sve to ukazuje da je posle jednog velikog giganta od kluba po imenu Žkk Hemofarm, ostao klub sa imenom grada, koji po do sada viđenom ne uliva poverenje u bolje dane. Voleo bih da me rezultati Žkk Vršac u narednom periodu demantuju.

Žkk Crvena zvezda – Bez premca najprijatnije iznenađenje prvenstva. Najmlađi tim prvenstva, praktično kadetsko - juniorski sastav, pružao je kako je prvenstvo odmicalo sjajne igre. C. Zvezda je učinila veliku uslugu i našim mlađim reprezentativnim selekcijama, jer će te igračice ući u ovogodišnja Evropska reprezentativna takmičenja sa mnogo više iskustva i znanja, što će nam dati veću mogućnost za bolji plasman. Za ove rezultate osim igračica moram da istaknem i trenera Dragana Vukovića, koji je, siguran sam, dao veliki doprinos napredku istih.

Žkk Radnički – Drugo prijatno iznenađenje. Izuzimajući dve "iskusnije igračice" M. Cvetanović i M. Lešnjak, ovaj klub je okupio mlad tim, afirmisao veliki broj igračica i stigao da napravi korektan rezultat. U početku to nije baš izgledalo da će biti tako, ali dobrim radom Radnički je igrao sve bolje i u drugom delu već je to bio tim koji je napravio vidan napredak.

Žkk Spartak –  S obzirom na veliki odliv igračica iz prošlogodišnjeg sastava (Knežević, Laković, Veselinović, Emeše...) , na podmlađen tim u ovoj sezoni, tim je preuzeo Blagoja Ivić, trener koji nije radio do sada u ženskoj košarci, ali je korektno ostao sa timom do kraja prvenstva. Spartak je u zadnjem kolu uspeo da se spasi ispadanja i ispunio verovatni cilj.

Žkk Bor – Tim koji je dosta toga uradio u ovoj sezoni. Najgledaniji tim prvenstva, posebno se to odnosi na utakmice u Boru, ostvarili su sedam velikih pobeda, igrali su krajnje borbeno i bez obzira na to što nisu ostvarili opstanak, ostavili su dobar utisak. Siguran sam da će se brzo vratiti u prvu ligu  i da će im ovo iskustvo biti od velike pomoći.

Žkk Šabac – Zasluženo ispao iz lige, mnogo turbulencija su imali u samom klubu, promene trenera, nesigurne igre, jedan od najstarijih timova u proseku... Sve to je doprinelo da se klub nađe na stranputici i da samim tim na kraju ispadne iz lige.

Žkk Srbobran - Ove godine nije pružio ni delić onoga što ih je krasilo prethodne sezone. Od organizacije, kvaliteta i igara. Žao mi je što su završili prvenstvo bez odigrane utakmice u poslednjem kolu. Do tog kola, iako su poodavno ispali iz lige, igrali su izuzetno korektno i pošteno i nisu napustili prvenstvo, kao što se to dešavalo nekim klubovima u bliskoj prošlosti.

Šta reći o samom takmičenju. Prvenstvo je sigurno bilo izuzetno regularno do samog kraja što je dobro za samo takmičenje. Kvalitet nije bio na zavidnom nivou.  Mišljenja sam da naša prva liga ne bi trebalo da broji više od 10 klubova. Gledanost utakmica je na niskom nivou. Dosta timova se u besparici okrenulo radu sa mlađim igračicama što je svakako pozitivno. U svakom slučaju ovo prvenstvo može dati određene smernice ŠTA i KAKO dalje, siguran sam da ljudi koji vode žensku košarku imaju strategiju i da će sve učiniti ka još većem razvoju iste.

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.